Insights
Chez OC&C Strategy Consultants, nous avons pour principe de traiter chaque problématique dans sa spécificité et d’apporter à nos clients des solutions sur mesure étudiées selon leurs besoins précis, plutôt que des réponses génériques.
Cette sélection de publications par OC&C reflète notre capacité à réfléchir différemment, à apporter un éclairage nouveau et un point de vue non conformiste.
Cette section vous permet de consulter et de télécharger nos « éclairages » stratégiques, des textes courts et stimulants, rédigés comme base de réflexion pour nos clients.
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SHOT+
Avec 0,4% de hausse du chiffre d’affaires à périmètre comparable pour les 70 premières enseignes spécialisées en France, assurer une croissance « like for like » supérieure à l’inflation des coûts est devenu un objectif raisonnable, voire ambitieux pour nombre d’enseignes
Reaction time
The Global FM market has entered a period of significant change. Savvier, more aggressive buyers are fuelling a healthy M&A landscape
Kill or cure
As the saying goes, be careful what you wish for. UK food and drink producers under siege from stagnant growth, falling prices and tightening margins have been desperate for these grim market fundamentals to change
Is content king after all?
With the next wave of platform-based digital disruption imminent for the media industry, we examine the pattern of platform insurgence, the likely impacts on brands and how traditional news businesses should respond
Dress for success
China is now the world's largest apparel market. Despite the slowdown of the economy, apparel retail in China remains one of the fastest-growing markets in the world
New balls please
Can the FMCG giants handle Brexit shock? The Brexit decision has stunned already struggling global markets, with the weakest post-recession growth for the OC&C Global 50
Serving up a winner
China is home to almost 1.4 billion people, close to 8 million foodservice POS and dozens of unique local cuisines
Re-assessing industrial footprints
In most manufacturing industries, the rules for designing an optimal 'footprint' have dramatically changed over the last 15 to 20 years